Skip to content
VerdasolVerdasolVerdasol
  • Zonnepanelen
  • Thuisbatterij
  • Airco
    • Calculator
  • WARMTEPOMP
  • Laadpaal
  • Service
    • Kennisbank
    • Nieuws
    • Ons werkgebied
    • Over ons
    • Energie
    • Contact
  • English
Vragen of interesse? Neem gerust contact op

Envoy S of IQ Gateway met WiFi verbinden

Verdasol > Kennisbank > Ik heb al zonnepanelen > Envoy S of IQ Gateway met WiFi verbinden

Technische specificaties Zonnepanelen

4
  • Aiko NEOSTAR 2S+ Glas/Glas 455Wp
  • AEG 455Wp Full Black met ABC N-type technologie
  • Jinko 440Wp Tiger Neo N-type54HL4R
  • Denim N-type TOPCon 430 Wp Bifacial & FullBlack Glas/Glas

Ik heb nog geen zonnepanelen

11
  • Actuele terugleververgoedingen
  • Hoe werken zonnepanelen?
  • Tier 1 Zonnepanelen?
  • Is mijn dak geschikt voor zonnepanelen?
  • Kan ik niet beter wachten met zonnepanelen?
  • Komt er subsidie beschikbaar voor zonnepanelen?
  • Kunnen jullie me meer vertellen over de garanties op zonnepanelen?
  • Hoeveel leveren zonnepanelen nou echt op?
  • BTW terugvragen zonnepanelen
  • Kosten: het totaalplaatje uiteengezet
  • Zonnepanelen kopen

Ik heb al zonnepanelen

4
  • Goodwe omvormer met WiFi verbinden
  • Envoy S of IQ Gateway met WiFi verbinden
  • Certificaat GFDE Garantiefonds
  • Wat betekenen de lampjes op mijn Envoy/IQ-gateway?

Airconditioningsystemen

7
  • Is een airconditioning zuinig?
  • Hoe werkt een split airco?
  • Kan je verwarmen met een airco?
  • Hoe kies ik de juiste airconditioning voor mijn ruimte(s)?
  • Mitsubishi Aircosystemen
  • AC1 Aircosystemen
  • LG Aircosystemen

Laadpalen

6
  • Hoe lang duurt het laden van een elektrische auto?
  • Hoe lang duurt het installeren van een laadpaal?
  • Kan iedere auto op de stekker van de laadpaal?
  • Hoe lang is het snoer van de laadpaal?
  • Welk type laadpalen leveren jullie?
  • Heb ik een vergunning nodig?

Thuisbatterijen

12
  • Huawei Luna 2000
  • MaxHub high voltage batterij
  • Thuisbatterij AC of DC?
  • Wat is een thuisbatterij en waarvoor wordt het gebruikt?
  • Welk percentage van zelfgeproduceerde energie kan worden gebruikt met een thuisbatterij?
  • Thuisbatterij: Hoeveel energie kun je zelf bewaren?
  • SolarEdge Home Batterij 48V
  • SolarEdge Home Batterij 400V
  • Enphase IQ Battery 5P
  • Enphase IQ Battery 3T
  • Enphase IQ Battery 10T
  • GOODWE Lynx Home F PLUS+
Categorieën bekijken

1 min leestijd

Volg deze stappen om uw Gateway weer online te krijgen

Stap 1: Activeer de AP-modus van de Gateway

Druk kort op de AP-modusknop (niet ingedrukt houden) op uw Gateway. Hiermee wordt de AP-modus (toegangspuntmodus) op uw Gateway ingeschakeld, waardoor een draadloos netwerk wordt gecreëerd waarmee u zich met uw telefoon of laptop kunt verbinden.

De AP-modus-LED (de tweede LED naast het telefoonpictogram) zou continu groen moeten branden om aan te geven dat uw Gateway momenteel in AP-modus is.

Stap 2: Verbind uw telefoon/laptop met de Gateway

Ga naar de Wi-Fi-instellingen van uw telefoon of laptop en maak verbinding met het Wi-Fi-netwerk met de naam Envoy_XXXXXX, waarbij “XXXXXX” overeenkomt met de laatste zes cijfers van het serienummer van uw Gateway.

Noteer de laatste 6 cijfers (het gedeelte “XXXXXX”) van het serienummer van uw Gateway. Dit zal van pas komen in een later stadium van dit probleemoplossingsproces.


Open nu een webbrowser op uw apparaat (Chrome, Internet Explorer, Firefox, enzovoort) en typ in de adresbalk 172.30.1.1

(Vergeet de punten niet!).

Dit zal u naar de Gateway-configuratie pagina leiden.

Stap 3: Vergeet het oude Wi-Fi-netwerk.

Als uw systeem momenteel niet is verbonden met een Wi-Fi-netwerk, kunt u dit overslaan en doorgaan naar stap 4.


Op de Gateway Configuratiepagina tikt u op Wi-Fi in het Monitoring gedeelte. Wanneer daarom wordt gevraagd, dient u de Gateway-gebruikersnaam (envoy) en het wachtwoord (de laatste zes cijfers van het serienummer van de Gateway) in.

Op de Wi-Fi-configuratiepagina, selecteer Meer informatie > Klik op Dit netwerk vergeten > Klik op Vergeten.


Hierdoor wordt de Gateway losgekoppeld van eventuele eerder verbonden Wi-Fi-netwerken, waardoor het mogelijk wordt om deze met een nieuw netwerk te verbinden.

Stap 4: Verbind met het nieuwe Wi-Fi-netwerk.

Tik op de knop Netwerken weergeven en selecteer vervolgens uw thuisnetwerk uit de lijst met beschikbare netwerken. 

Als uw thuis-WiFi-netwerk niet wordt weergegeven in de bovenstaande lijst, controleer dan of de Gateway zich binnen het bereik van uw thuis-WiFi-netwerk bevindt.


Voer het wachtwoord voor uw thuisnetwerk in en tik op Verbinden.


 

Controleer of de verbinding succesvol is.

Als het bovenste LED-lampje bij het wolkpictogram continu groen oplicht: Gefeliciteerd! U bent weer online. 

Waarom is mijn Gateway LED nog steeds rood en waarom zie ik mijn productiegegevens niet, zelfs nadat mijn Gateway opnieuw is verbonden met internet?

Het duurt even voordat de back-upgegevens zijn gesynchroniseerd met de Enphase Cloud. Meestal duurt het ongeveer 1 uur voor elke dag dat uw Gateway offline is geweest. Bijvoorbeeld, als uw Gateway 30 dagen offline was, zou uw systeem volledig moeten synchroniseren in ongeveer 30 uur. Mocht u er niet uitkomen, mail ons op support@verdasol.nl of bel tijdens kantooruren naar: 035-887 1975

Deel dit artikel
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
Niet kunnen vinden wat je zoekt?

Waarmee kunnen we je van dienst zijn?

Geüpdatet op 15 januari 2024
Certificaat GFDE Garantiefonds

Mogelijk gemaakt door BetterDocs

CONTACT

Verdasol BV
Transistorstraat 65-D
1322CK Almere

Bel ons op 035-887 1975
support@verdasol.nl

Ma t/m Vrij van 09:30 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 16:30

SERVICE

Klantenservice

Ons werkgebied
Over Verdasol

Zonnepanelen
Thuisbatterij
Airco
Warmtepomp
Laadpaal

VERDASOL BV

KvK: 75309009
BTW: 860232359B01
IBAN: NL32INGB0009482164

Algemene Voorwaarden
Privacy Policy
Cookies
Disclaimer

Verdasol
4.3
powered by Google
beoordeel ons op

Copyright © 2024 Verdasol BV
Alle rechten voorbehouden.
Designed with ♡ by Mike@Verdasol

Beheer cookie toestemming
We gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens zoals bladeren gedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}